MDMA – Hvordan vet jeg at det ikke er farlige stoffer i det?

Så jeg har 2 tabletter med MDMA. Hvordan vet jeg at det ikke er farlige stoffer i det? og hva er straffen for å ha/ha tatt MDMA? og siste spørsmål, er det farlig å ta en hel tablett og ikke en halv eller en kvart om man har lav BMI?

Mann, 17 år fra Nordland
RUStelefonen svare
MDMA er et illegalt rusmiddel og derfor har man aldri noen garanti for hva hva slags stoffer det inneholder. I denne artikkelen fra forskning.no finner du mer informasjon om dette.
Å besvare det siste spørsmålet ditt blir å gi en form for brukerveiledning som Rustelefonen ikke har anledning til. Generelt er det viktig å være i god fysisk form dersom du skal bruke slike rusmidler. Det er ganske sterke saker.
I vedlagte artikkel finner du mer informasjon om MDMA , hvordan det virker og dets skadevirkninger.
I Norge har vi ikke teststasjoner for illegale rusmidler.