Alkohol og Sobril

Hei, hvor lenge må jeg vente med å drikke alkohol når jeg har tatt sobril (ca 30mg)
Tok sobril på kvelden igår litt før jeg la meg å skal drikke ikveld idag 🙂

Kvinne, 18 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi viser til chat.
Som vi nevnte der, Sobril kan henge igjen i blodet ganske mange timer etter inntak (inntil ca 40 timer). Det betyr at du fortsatt har det i blodet, og dette kan forsterke alkoholvirkningen og føre til at du blir mer full og trøttere enn ellers. Derfor er det viktig å være forsiktig med alkohol. Du kan drikke, men ikke drikk fort, ikke mye, og ikke sterk alkohol.
Det er ikke fare for at du blir forgiftet eller får overdose, men drikker du mye kan det hende – i verste fall – at du mister kontrollen.