7 gram weed – hvor stor blir boten
Hei jeg ble tatt med 7 gram weed og lurer på hvor stor boten min ca kommer på

Mann, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det kommer an på en del faktorer. Det ene er om du har liknende ting på rullebladet fra før. Det andre er omstendighetene, feks. om det ansees for å være til eget bruk (hvilket det trolig vil). Det kommer også an på hvilket lovverk de dømmer etter (bruk og besittelse eller erverv i tillegg).
Vi kan ikke gi noe fasit på det, men vil anta at du får noen tusenlapper i bot. Du finner en del informasjon i denne artikkelen (vi gjør oppmerksom på at Normal er en politisk organisasjon, og at vi ikke står inne for innholdet generelt på disse sidene, men artikkelen om lovgivning er informativ).