Anonym spørreundersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Anonym undersøkelse

Svar på spørsmål om din rusmiddelbruk, og bli med på å forme fremtidens rusmiddelpolitikk!

Fettlever

Dette svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lov- og regelverk kan ha skjedd siden publisering.

Kan medisner som f.eks Sobril og Stilnoct forårsake fettlever?? Snarlig svar ønskes!

Kvinne, 59 år fra Troms


RUStelefonen svarer:

Nei, så vidt vi er kjent med har ikke bruk av slike medisiner noen sammenheng med fettlever. Du kan lese mer om ulike årsaker til fettlever på denne siden hos NHI.  Selv om det ikke er noen kjent sammenheng med fettlever, kan medisinbruk være en påkjenning for leveren. I tillegg kan både bruk av Sobril og Stilnoct  forårsake encefalopati (hjernesykdom) hos pasienter med alvorlig leverinsuffisiens og forhøyede leverenzymer.

Var du fornøyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

Send inn spørsmål

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.  

fant du ikke det du lette etter?

Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spørsmål ved å lage et kodeord du senere kan søke med. Du får svar så fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. Unngå å oppgi personopplysninger i ditt kodeord.