Overdose mdma

Hei, tok en overdose av mdma igår, og lurer på kor farlig d blitt.
Eg å kjæresten min var på bade, da hoppet eg rundt å dansa, klarte ikkje å stoppa, han prøvde å la meg ligge sidelengs på gulve, men d klarte eg ikkje. Eg måtte bevega meg. Sprang fram og tilbake til vindue som var åpent for å få luft da d va vanskli å pusta, eg spydde 3 ganger, så kom d til krampeanfall, d varte i 3 og en halvtime ganske hyppig. Rullet nesten rundt flere ganger, hadde det ikkje vert for at han stoppa meg, han fikk kontakt i ca 2-5 sekund før eg fikk krampe annfall eller skikkelig panikk angst. Når eg fikk dei anfalla så vibrete armane mine, og augene rulla rundt. eg laga sånn tung inn pust lydar, alt rundt meg forsvant å vibrerte klarte nesten ikkje å gå, holdt på å detta i bakken. eg var svimmel, hørte lydar, var av å på med kaldsvette, eg følte eg hadde masse ting på meg som, beinbelegg til hest, og shabrack (sal underlag til hest), fikk også smerter i hjerte. Takk for svar 🙂

Kvinne, 17 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Ut ifra det du skriver har du fått en veldig sterk reaksjon på MDMA. Det at du følte at du måtte bevege deg, og at du hoppet rundt og danset er en vanlig reaksjon. MDMA er sentralstimulerende og gir derfor blant annet økt energi. Flere opplever også angst både mens de er ruset og etter, så det er heller ikke helt uvanlig selv om det er veldig ubehagelig.
Det å oppleve slike kramper er derimot ikke vanlig. Det er mulig at du rett og slett tok en altfor stor dose MDMA, men det kan også tenkes at det du tok ikke kun inneholdt MDMA. Det å ha kramper mer eller mindre i tre og en halv time er uansett alvorlig. Du skriver også at du fikk smerter i hjertet. Dette bør du ta på alvor da MDMA kan være en stor belastning for hjertet, og i sjeldne tilfeller kan føre til hjerteinfarkt. Vi vil derfor sterkt oppfordre deg til å ta kontakt med lege eller Helsestasjon for ungdom slik at du kan få bekreftet at dette har gått bra.
Totalt sett virker dette som en skremmende opplevelse både for deg og kjæresten din. Basert på denne reaksjonen kan det nok være lurt for deg å ikke bruke MDMA igjen. Du bør i hvert fall være svært forsiktig.
Vi håper du føler deg bedre!