Tilbakefall på rus/amf. Siste tiden, hvordan gå frem for ikke å miste jobben/lønn. IKKE vært ruset på jobb, men nesten hver gang anledning har dukket opp. Trenger sårt stabiliseringsopphold før ting går til H…

Mann, 50 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Mange bedrifter har noe som kalles AKAN-avtale, det vil si at de har avtale med AKAN i forhold til medarbeidere (og ledere) som har rusproblematikk. Undersøk gjerne om din bedrift har en slik avtale. Du kan også ta direkte kontakt med AKAN på deres veiledningstjeneste 22 40 28 00. Når det gjelder hjelp til rusavveninng kan du ta kontakt med seksjon for avgiftning og utredning, Bærum eller Seksjon IR på AHUS, alt ettersom hvor i Akershus du bor. Der kan du få informasjon om hvordan du skal gå frem for å få et stabiliseringsopphold/rusavvenning.