Eksamen

Hei. La inn ett innlegg tidligere i uken i forhold til eksamensoppgave.
Problemstillingen er: Hva bør vi legge vekt på i veiledning til tidligere rusavhengige for unngå bruk av vold ?
Vi skriver om selve veiledningen for at de ikke skal utøve vold. Vet ikke om det var lettere å skjønne det nå? 🙂

Kvinne, 28 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Takk, det gjør det lettere å forstå. Men, vi kjenner ikke til forskning eller annen litteratur som sier noe om at tidligere rusavhengige har et voldsproblem. Som studenter kjenner dere kanskje bedre til den tematikken enn oss, og har belegg for en slik antagelse. Vi kan dessverre ikke hjelpe dere, men dere kan kanskje ta kontakt med en ruspoliklinikk eller behandlingsinstitusjon for hjelp. På klinikker og behandlingsinstitusjoer er det behandlere som jobber med denne gruppen, og som kanskje har  gode innspill til dere.