THC i urin

Hei. Jeg har røyket hasj fast i hver dag i flere år, og må nå begynne på urinprøver. Jeg ligger på grensen til undervektig med en bmi på 19. Må jeg regne med 10uker fra siste inntak? Har veldig lite lyst å få en positiv prøve for så få beskjed om å ta urinprøver i 6måneder da jeg har ekstrem angst for politi og å «blottlegge» meg for fremmede.

Kvinne, 22 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
De aller fleste er negative før det er gått 10 uker, i noen sjeldne tilfeller tar det lengre tid. Det mest vanlige er 4-8 uker, vi kan ikke være mer spesifikke enn det.
Hvis det blir aktuelt med et fast opplegg, vil det foregå i ordnede former. Du har rett til at prøvene tas med respekt og i følge med en person av samme kjønn. Det finnes retningslinjer for dette, ta gjerne kontakt for mer informasjon om det blir aktuelt.
Du er velkommen til å snakke med oss anonymt dersom du vil ha tips til å endre din bruk av cannabis.