Samboer med alkoholproblem

Hei.
Min samboer har etter min mening problem med alkohol.
Han drikker veldig ofte, og då ofte aleine, og helst brennevin.
No har vi feiret 30 års dagen hans og han og en kamerat begynner å lekesloss. Eg synes ikkje noe om dette og ber de gå ut. De hører ikkje meg så eg gir klar beskjed. Samboeren min klikker, knuser en lampe river av seg klær og går ut. Når han kommer inn igjen kjefter han pp meg og sier det er slutt. Virker som han ikkje har noe samvittighet for det han sier, har såret meg veldig. Vi har en 3 år gammel sønn sammen, han mener vi skal ha 50 % fordeling. For hva? Skjønner ikkje hva eg har gjort og hva eg skal gjøre. Er bare veldig lei meg no.
Detter har skjedd før og, at han har gjort det slutt på fylla.

Kvinne, 28 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Dette høres ut som en vanskelig situasjon, ikke minst fordi det også er mindre barn involvert i konflikten. Det er vanskelig for oss å vurdere omfanget av din samboers alkoholproblem, men at han har problem med kontroll når han drikker er tydelig utfra det du beskriver. Hvis det viser seg at du og din samboer har problemer med å snakke sammen om situasjonen som har oppstått, kan det være ok å ta kontakt med familierådgivningskontor. Du er også velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 915 08588 (alle dager 11-18) eller chat (hverdager 11-17) for en utdypende samtale om situasjonen.