Hvor kan jeg sende min sønn for at ta urin prøve hver uke

Hei! sønne min og æ, har bestemt at han skal gå å ta urinprøve, hvor i Trondheim kan han gjøre det? Han er i jobb, så finnes det noe tilbud på ettermiddag/kveldstid?
Hilsen NN

Kvinne, 50 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er flere muligheter dere bør sjekke ut angående urinprøvetaking for din sønn. En løsning er om du eller dere selv kjøper urinprøvesett på apoteket eller via internett. Da bør han isåfall ta prøven foran deg eller en annen person, og dere kan lese av svaret (positiv eller negativ) innen få minutter.
En annen løsning er om dere avtaler urinprøver med legen hans. Da kan han evt ta prøvene på legekontoret foran helsepersonell på et tidspunkt som passer ift jobb. Eller legen kan sende rekvisisjon til et prøvetakingskontor der sønnen din kan gå og levere prøvene.