I helgen dro jeg og venninna mi ut på byen. Jeg ble veldig full og husker nesten ikke hva som skjedde når vi kom hjem. Men det jeg ble fortalt var at jeg og venninna mi hadde med oss en gutt hjem og det skjedde noen seksuelle handlinger mellom oss tre. Jeg har en super kjæreste jeg virkelig elsker, og kan ikke forstå hvordan jeg kunne være med på noe sånt! Har sykt angst og dårlig samvittighet, vil absolutt ikke miste kjæresten min. Men klarer ikke bestemme meg for å la være å si noe til han eller å fortelle det, og evt hvordan jeg skal fortelle det til han for å skåne han og forholdet vårt..

Kvinne, 23 år fra Oppland
RUStelefonen svarer:
Det høres ut som en ganske vanskelig situasjon for deg å være i. Dessverre er det ingen fasit på hva du skal gjøre. Det kan bli problematisk å gå og bære på dette resten av forholdet deres, samtidig som han selvsagt blir sint og skuffet dersom du forteller det. Det kan være lurt å rådføre deg med gode venner, f.eks. hun du var ute med eller andre, for å høre hva de synes.
Dersom du trenger noen å snakke med, kan du få henvisning gjennom din fastlege, og hvis denne episoden fører til vanskeligheter i forholdet deres, kan dere kontakte familievernkontor for hjelp og veiledning.