Urin og blodprøver

Hei. Jeg har tatt metamfetamin for 2 måneder siden. Vil den vises i urinen eller i blodet nå?
Jeg røyket også litt cannabis for 2 dager siden men jeg tik bare et trekk og tok ca. 5 tramadol tabletter 50 mg for ca 5 dager siden. Vil det vises i urinen og i blodet nå ?
Takk for svar på forhånd.
(Spørsmålet er anonymisert)

Mann, 30 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Metamfetamin kan påvises i blodet i omtrent 1-2 dager og i urinen i 2-10 dager.  Enkelt inntak av cannabis kan vanligvis påvises 1/2 døgn etter inntak i blodet og opptil en uke i urinen.  Tramadol kan påvises i noen timer i blod og i urinen fra 1 til 3 dager etter siste inntatte dose. Tidsangivelsen for de nevnte stoffene er veiledende da det er individuelt hvor raskt kroppen utsondrer ulike former for rusmidler.
Kort oppsummert er det trolig bare cannabisen du røyka for to dager siden som vil kunne påvises i en urinprøve.