Hvordan gå fram for å få tilbake førerkort?

Ble fratatt førerkort etter å ha møtt til legetime med promille. Har vært på avrusing og tatt Peth prøver 6 mnd nå. Hvordan gå fram for å få tilbake førerkort ?

Mann, 60 år fra Sogn og Fjordane
RUStelefonen svarer:
Du bør henvende deg til fastlegen eller den som foresto prøvene du har tatt i 6 måneder. Nå som du har dokumentasjon på avholdenhet, bør du få en helseattest fra legen din. Dette er en attest som varer ett år, og som du selv må huske skal fornyes før et år er omme. Når attesten er klar, tar du den med til trafikkstasjonen og leverer den der. Hvorvidt du skal kjøre opp på nytt eller ikke, kan trafikstasjonen svare deg på.