Hva slags pille er dette?

Hei
Broren min hadde fått en pakke i posten.
på pakken var det et frimerke (kjøpt selv på et postkonter etc) denne pakken var liksom kjøpt selv. jeg var nyssgjerring så jeg åpnet denne pakken. inne i pakken var det et slags blått A4 ark revet i stykker og teip sammenteipet. jeg åpnet denne lille blåe pakken og der inne lå det en pose med masse småe piller. middels/småe hvite piller med et slags kryss delt oppi 4 og det var også et 2 tall på den andre siden. hva er dette salgs pille? er det narkotika? burde jeg si det til foreldrene mine? hilsem bekymret lillesøster…

Kvinne, 18 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er umulig for oss å vite hva slags tabletter din bror har kjøpt på internett. Men på generelt grunnlag vil vi si at tabletter kjøpt på internett ofte vil være medikamenter som skal foreskrives av lege eller er ulovlig produserte medikamenter. De er som oftest ulovlig innført, så bruk kan innebærer fare og være skadelige.  Vi vet ikke hvor gammel broren din er, men synes absolutt du bør ta din bekymring opp med han eller dine foreldre.
Piller som likner på det du beskriver
Rivotril 2 mg
Rohypnol 2 mg
Du kan google begge disse (bildesøk) og se om det er riktig. Dette er begge piller som er rusgivende, og kan føre til farlig adferd i store doser. Blandert med alkohol kan de være svært farlige å bruke.