Dopet ned?

Hei.
Mens jeg var på en øy i Hellas hadde jeg en ekkel opplevelse. Mens vi var ute å drakk (på dagen) kjente jeg meg plutselig veldig rar. Kroppen min ble helt nummen og det kjentes ut som jeg gikk i vann. Hadde ikke drukket mye på dette tidspunktet og vil absolutt ikke si at jeg var full. Jeg og en venninne gikk tilbake til hotellet. På hotellet ble jeg mer og mer nummen i kroppen. Det føltes veldig som jeg var lam og denne følelsen var spesielt sterk i armene. Greide ikke å bevege dem og kjente heller ikke noe ved berøring. Jeg ble også ganske hissig under denne perioden. Etter noen timer ble jeg bedre, men tok tid før alt kjentes normalt. Det varte i ca 6 timer. Hodet mitt var veldig klart under hele perioden, men var vanskelig å kommunisere. Hjernen og kroppen samarbeidet ikke sammen. Jeg lurer veldig på hvilket stoff dette var og om det er for sent å ta en sjekk. Følelsen var veldig ulik det å være full, med tanke på at hodet var klart, med hadde ikke kontroll over kroppen. Dette var ca 3 dager siden.

Kvinne, 18 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ofte vanskelig å si sikkert om man har blitt dopet ned eller ikke – ved mistanke om neddoping bør man alltid ta kontakt med helsepersonell så raskt som mulig for å ta nødvendige blod- eller urinprøver, og sjekke for eventuelle øvrige rusmidler enn alkohol. Grunnen til at dette må gjøres raskt, er fordi stoffer som brukes i neddoping ofte har en ganske kort påvisningstid. Vi anbefaler deg å ta kontakt med legen din og diskuter om det er hensiktsmessig å ta prøver nå