Paracet og Ibux

Hei, i de siste så har jeg ikke hatt det så veldig bra, så i går dro jeg ut med noen venner og drakk alkohol mens vi koste oss. mens vi har ute startet jeg å gråte, og jeg gråt i mange mange timer, da jeg kom hjem var jeg så lei meg, så jeg bestemte meg for å ta både paracet og ibux. jeg endte opp med og ta 24 paracet (500mg) og 24 ibux (400 mg). etter en stund når jeg hadde tatt de så kastet jeg opp to ganger. jeg vet ikke om jeg fikk ut alt. men etter det skulle jeg legge meg til å sove og endte deretter opp med å skjelve som bare det og gråte meg til søvn. jeg våknet for en liten stund siden. å jeg kjenner at jeg skjelver enda, og det dunker i både hodet og kropp. spørsmålet mitt er: går det bra med mine indre organer, eller kommer jeg til å få store smerter senere sånn at jeg må på sykehuset? jeg kastet opp, så jeg vet ikke hvordan det funker.

Kvinne, 19 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste. Ved behov for akutt medisinsk bistand, ta kontakt med AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Dette høres ut som en vond opplevelse, og vi håper du føler deg mindre trist nå. Det kan uansett være lurt å prate med noen om dette. Du kan for eksempel prate med venner og familie, Helsestasjon for ungdom eller Mental helse sin hjelpetelefon (116 123). Husk at du ikke trenger å gå gjennom vanskelige perioder alene. Det er mange som vil hjelpe deg.
Du spør om det går bra med dine indre organer, og det kan vi ikke svare på. Du har tatt en veldig høy dose og vi vil derfor anbefale deg å ringe legevakta eller Giftinformasjonen (22 59 13 00) for å få råd om hva du skal gjøre videre.