Overdosering av Zoloft

Hvor går grensa til over dosering av Zoloft? Hvor mye må en ha tatt for man bør ta kontakt med lege/sykehus? Fant en fin oversikt på samme spørsmål angående Ibux og Paracet, og lurer på det samme med zoloft

Kvinne, 21 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste. Ved behov for akutt medisinsk bistand, ta kontakt med AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Zoloft skal kun tas i samråd med lege, og aldri i større dose enn det legen har anbefalt. Du spør oss hvor stor dose som skal til før du bør kontakte lege/sykehus, noe som er vanskelig å gi et konkret svar på da det kan variere noe fra person til person. Zoloft står oppført som Sertralin, som er virkestoffet i Zoloft.