MDMA-testing

Er det muligheter for å teste diverse stoffer som for eksempel MDMA og E lovlig i norge som man kan i nederland og østerike etc, altså gå på en stasjon og få testet pillen i en lab for å så få den sendt tilbake uten noen konsekvenser

Mann, 19 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Nei, det finnes per idag ikke slike stasjoner i Norge, hverken på fast basis eller på festivaler. Det var en høring om (blant annet) dette i Stortinget før sommeren 2018, men hva utfallet blir og når endringer eventuelt trer i kraft, er vanskelig å si.
Det finnes «test kits» å få kjøpt på nettet, men vi kan ikke anbefale noen enkelt av dem, da vi ikke kjenner kvaliteten på de ulike testene.
Du finner en diskusjon om «test kits» på Freak Forum (MERK: Freak Forum er et brukerforum og vi står ikke inne for kvaliteten på informasjonen der.)