Mamma drikker for mye

Jeg er en 15 år gammel jente og trenger hjelp. hvordan får jeg mamma til å slutte å drikke? Hva gjør jeg i denne situasjonen?

Kvinne, 15 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Det er leit at moren din drikker, og  du ikke vet hva du skal gjøre for å få henne til å slutte. Hvis moren din drikker for mye synes vi ikke det er ditt anvar å gjøre noe med det.  Derfor bør du snakke med en annen voksen om bekymringen for moren din. Det kan være faren din, helsesøster på skolen eller en annen voksen du stoler på. Du kan også kontakte Alarmtelefonen for barn og unge, og på Barnavrus.no kan du komme i kontakt med andre unge som er i samme situasjon som deg.