Kontor /administrasjon

Tatt Tramadol i godt 3 mnd og etter ca 1 mnd økte dosen fra 3 x 50 mg til 3 x 100 mg på slutten måtte jeg ta Paracet ved siden av for smerte og en rimelig fungerende hverdag….. ble operert og på sykehuset 1/2 jeg dosen i 3 dager også sluttet jeg helt, og har ikke tatt noe smertestillende i de siste to dager og ingen Tramadol i 6 dager.
Har hatt fryktelig uro i kroppen med svette og fryser de første 4 dager….. nå er det rimelig bra, men føles mørbanket og sliten i kroppen hele tiden. Spiser regelmessig og Sundt. Har gått ned ca 7 kg i perioden jeg gikk på Tramadol.
Sliten i hele kroppen……. håper energien snart kommer tilbake……..Hvor lang tid tar dette????

Kvinne, 54 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Det er normalt å oppleve abstinenser når man slutter på Tramadol. Typiske abstinenser er uro, tristhet, hodepine, svetting, gjesping, rennende nese, lett utvidede pupiller, tåreflod og gådehud. Ved kraftigere abstinens er de typiske symptomene: søvnløshet, magesmerter med løs mage og kvalme, influensalingende plager med høy puls, frysninger og feber, smerter i kroppen, og store pupiller.  For de fleste vil dette ubehaget gå over i løpet at 5-10 dager, men her er det individuelle forskjeller. Det er ikke uvanlig å føle seg sliten etter en slik påkjenning, men skulle det ikke bli bedre vil vi anbefale deg å kontakte lege.