Klarte å rote meg bort i noe hasjrøyking, er på kontrakt

Hei. Jeg har da gått på en ruskontrakt i 7 måneder nå og dette har gått ganske bra. Helt etter at jeg for en helg siden var på fylla og klarte å rote meg bort i noe hasjrøyking. Dette resulterte til inhalering av 2 jointer (ca 0,4). Angrer veldig ettersom jeg allerede er på god vei til å bli en fri mann for rus. Neste testen jeg har er antagelig om 3-4 uker til (i og med jeg tok en test for en uke siden som viste negativ.
Vil dette være ute av systemet mitt innen 3-4 ukers tid?

Mann, 21 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Ja, det vil være ute etter 3-4 uker. Vi vil anta det tar 1-2 uker før du har rene prøver.
Det aller viktigste med en sprekk er i) å ikke ha dårlig samvittighet, det er sånt som skjer de aller fleste, og ii) å tenke på hva du kan lære av det, hvordan du kan unngå at det skal skje i fremtiden. I denne sammenheng: som du her har erfart, er alkohol med på å øke risikoen for tilbakefall. Vi kan anbefale deg å bare drikke alkohol i de situasjonene du er helt sikker på at det ikke går an å få tak i noe cannabis, og at ingen som er der røyker cannabis.
Dette går bra, lykke til videre.