Hoven og vondt i armen etter sprøye med amf
hei jeg prlvde sprøyte me amfitamin og det hovna opp og jør vondt hva betyr det og er det farligt

Mann, 22 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Injisering av narkotiske stoffer byr på potensielle problemer. Når du stikker en nål inn i en blodåre, eller eventuelt bommer og treffer en muskel, kan du få mikroorganismer og urene stoffer inn i kroppen. Dette kan lett føre til infeksjoner og absesser. Etter et bomskudd vil stoffet bli liggende og irritere muskelen eller vevet der du har truffet. Du vil da sannsynligvis hovne opp rundt stikkstedet og det kan gjøre vondt. Hvor lenge det vil være hovent og hvor vondt det gjør er avhengig av om det blir betent eller ikke. Hvis hevelsen din ikke går ned og det gjør vondt bør du kontakte lege.