Funnet noe mistenkelig

Hei! Jeg har funnet et hvit, liten plastboks i toalettmappen til samboeren min. Ca 1,5×1,5 cm og vanskelig å åpne. Jeg fikk den opp ved å bite på den og inni var det noe som lignet på sukker, bare mer gjennomsiktig og litt grovere kornet. På boksen sto det 1a og under sto det 2.4. Det smakte ikke noe spesielt, men tungen min ble nummen en liten stund. Hva kan dette være og kan jeg sende det inn noe sted til analyse?

Kvinne, 21 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det trenger ikke være et rusmiddel du har funnet, og vi vil nødig spekulere i hva det kan være. Det mest naturlige ville være å spørre kjæresten din. Det finnes ulike typer test kit å få kjøpt på nettet. Dette kan du søke etter på Google. Som sagt, vi vil tenke det er mer naturlig å spørre h*n. Du kan jo ev. foreslå at dere kjøper et test kit sammen og analyserer det for å bekrefte at det h*n eventuelt sier stemmer.