Forsvarlig dose?

Hvor mye er forsvarlig dose subuxsone flim ut i fra min vekt, høyde og alder? Jeg er kvinne, 51 år, 172 cm og 67 kg. Vil ha mer enn 8 mg pr dag, føler ikke at det holder rundt.

Kvinne, 51 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Vi har dessverre ikke anledning til å gi deg et veldig konkret svar på dette, ettersom vi ikke er helsepersonell. Dette er noe du må ta med legen som skriver ut medisinene, som for øvrig også kjenner din historikk og generelle allmenntilstand bedre enn hva vi gjør.
Likevel kan vi tipse deg om Felleskatalogens omtale av Suboxone, hvor du vil finne et avsnitt som heter «Dosering». Her vil du finne noen generelle retningslinjer som kanskje er nyttige for deg. Merk også at det er normalt å utvikle toleranse etter å ha brukt dette en stund, slik at mange på det tidspunktet vil føle et behov for en dosejustering. Dette er noe legen din evt. kan bistå med.