Urinprøver

Jeg røyka hasj ca hver dag i 2 uker, var 1 uke clean og trente og var sunn. Har en ok forbrenning. Røyka noen drag etter det hadde gått 1 uke..
Hvor lang tid tar det før det går ut av kroppen ca? Er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå ut fortere i urinen?

Mann, 19 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig å si hvor lang tid det vil ta før du har negative urinprøver på Thc etter to ukers daglig bruk. Faktorer som hvor mye du røyket daglig, hvor sterk hasjen var (andel Thc) og din forbrenning vil ha betydning. Thc lagres i fettvevet, og daglig bruk gjør at du har ett lager i kroppen som skilles ut over tid. Etter enkeltinntak vil det kunne påvises i urin opptil en uke, og etter regelmessig høyt inntak helt opp til ti uker etter. Vi kjenner ikke til noen måte å få Thc til å gå raskere ut av kroppen. Vi legger ved en artikkel fra vår hjemmeside om – Cannabis i urinprøver og blodprøver.