Rivotril, extacy og 2cb

Hei 🙂 Jeg kan lite om rus, og virkning nĂ„r man blander rus. En venn av meg har tatt 2 2mg rivotril, for Ă„ roe ned angsten. Men han har ogsĂ„ sterk depresjon, og sier han vil ta seg en «ferie». Han har tenkt Ă„ ta en extacy senere i kveld, og nĂ„r peaken er over skal han ta en kapsel med 2cb. Han sier han har tatt det fĂžr, utenom rivotril. Og at det gikk greit. Men hvordan vil virkningen av disse tre tingene vĂŠre sammen?
Kvinne, 20 Ă„r fra Rogaland

RUStelefonen svarer:
Det er lite kunnskap om spesifikke effekter og risikoer ved denne kombinasjonen, men alle tre stoffene kan i seg selv vÊre skadelige. Ved blandingsbruk utsetter du deg alltid for uforutsigbare virkninger. PÄ generelt grunnlag vil vi frarÄde en kombinasjon av dempende og stimulerende midler, da dette kan gi uforutsigbare resultater. Benzodiazeoiner brukes i blant for Ä dempe ettervirkninger av stimulerende og/eller hallusinogene stoffer. I slike tilfeller er det tilrÄdelig Ä ta benzo-preparatet etter at den andre rusen er (mer eller mindre) over.
Vi vil ogsÄ pÄpeke at 2C-B er veldig potent, og man kan oppleve bivirkninger som kvalme, skjelvinger, muskelkramper, psykotiske tilstander, angst, uro, skremmende hallusinasjoner, hÞy puls og blodtrykk.  Fordi ecstasy ogsÄ virker hallusinogent og sentralstimulerende, slik som 2 C-B, kan det Þke sjansen for slike bivirkninger.
Du skriver at han har prÞvd 2C-B i kombinasjon med ecstasy tidligere og at det har gÄtt fint. I den forbindelse kan det vÊre greit Ä nevne at effekten av ecstasy og 2C-B avhenger av alt fra sinnstemning, omgivelser, forventninger og hva som er i tabletten eller pulveret. Virkningen av det samme stoffet kan variere fra person til person, og fra én rusepisode til en annen. Han har altsÄ ingen garanti for at dette vil gÄ bra, selv om det har gjort det tidligere.
Du kan lese mer om virkningene til Rivotril, 2C-B og ecstasy pÄ vÄre sider om rusmidler.
Var du fornĂžyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spÞrsmÄl
Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spÞrsmÄl ved Ä lage et kodeord du senere kan sÞke med. Du fÄr svar sÄ fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngĂ„ Ă„ oppgi personopplysninger i ditt kodeord.
Send inn spÞrsmÄl
fant du ikke det du lette etter?
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngÄ Ä oppgi personopplysninger i ditt kodeord.