Kan man dø av overdose med Paracet og Ibux?

Hei, jeg har tenkt mye på overdose og har flere ganger vært nær på å prøve. Jeg lurer på om man kan dø av en overdose med Paracet og Ibux hvis man legger seg til å sove etter å ja tatt overdosen?

Kvinne, 15 år fra Telemark
RUStelefonen svarer:
Svaret er ja, det kan man. Men det som ofte skjer er at folk overlever men får alvorlige skader, f.eks. på leveren og andre indre organer. Om det er slik at du tenker på å avslutte livet ditt, håper vi at du kan snakke med noen om disse tankene slik at du slipper å være alene med følelsene dine. Om det er noen i din omgangskrets/familie du stoler på, håper vi at du kan snakke med en av de. Eller kanskje det er en lærer, sosiallærer, helsesøster eller noen på Helsestasjon for ungdom du kan snakke med? Du kan også ringe Mental Helse på 116 123 (døgnåpent), kirkens SOS på 22 40 00 40 (døgnåpent), lege/legevakt eller psykolog. Vi håper at du gjør dette, du skal ikke behøve å være alene om du har det vanskelig, og det finnes folk som både vil og kan hjelpe deg til å få det bedre.