Hvor mye skal til for å dø av en overdose?
Hvor mye skal til for å dø av en overdose? Og hvilke tabletter er i så fall.mest effektive

Kvinne, 18 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi lurer på hvorfor du spør om dette, og om det er slik at du vurderer å avslutte ditt eget liv. Om det er slik at du tenker på å avslutte livet ditt, håper vi at du kan snakke med noen om disse tankene slik at du slipper å være alene med følelsene dine.  Om det er noen i din omgangskrets/familie du stoler på, håper vi at du kan snakke med en av de. Eller kanskje det er en lærer, sosiallærer, helsesøster eller noen på Helsestasjon for ungdom du kan snakke med? Du kan også ringe Mental Helse på 116 123 (døgnåpent), kirkens SOS på 22 40 00 40 (døgnåpent), lege/legevakt eller psykolog. Vi håper at du gjør dette, du skal ikke behøve å være alene om du har det vanskelig, og det finnes folk som både vil og kan hjelpe deg til å få det bedre.