Har bedt min mann ikke å kjøpe alkohol

Ser at jeg sliter med alkohol,bedt min mann ikke å kjøpe alkohol,men det gjør han.Alltid fristelser i huset.Han vil meg ikke vel da?Er så fortvilet.

Kvinne, 56 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det kan hende din mann «vil deg vel», men at han ikke ser helt klart hva som er det beste for deg. Du sier ikke noe om hvorvidt han også drikker. Hvis han gjør det, har du også der en forklaring på hvorfor han handler inn. Dersom mannen din handler inn alkhol uansett hva du sier og gjør, kan du prøve å finne andre måter på holde deg unna alkohol på. Men det blir selvsagt ikke lett. Det kan hende du og mannen din bør be om hjelp til å finne ut av dette, eller at du bør be om hjelp til å slutte å drikke, dersom det er det du ønsker. Som sagt, det er ikke lett å gi deg noen gode tips her for vi vet ikke hvordan situasjonen er med mannen din. Har han også et problem med alkohol, tenker vi at den eneste løsningen er om dere begge gjør noe med problemet.