Bror som ikkje vil innsjå at han røyker

(Sendte inn tidligare, men kom ikkje opp noko nummer slik at eg kan finne svaret seinare)
Hei du!
Har ein tvilling som røyker, men han «røyker ikkje», som vil seie at han tar seg ein røyk i sosialt samvær, men ikkje aleine, og han vil heller ikkje seie at «røyker».
Eg ser det at det sosiale samvære gjekk frå å være 7 stk som røyker, til å berre være 1-2 andre som røyker. Og at det blir oftare og oftare, men han nelter for det.
Han seier sjølv at han ikkje skal bli avhengig , eller gå så langt at han røyker aleina, men eg ser det at han oftere spør andre som røyker om dei ikkje skal ut å røyke.
Han har alltid sagt at han ikkje skulle røyke tobakk, men så nokon månader før me blei 18, så begynte han i det små, med å røyke pipe, sidan det var så «tøft», men han trakk ikkje ned. Nå kjøper han 20 pakkning med sigg, eller ei «badla»(rulletobakk) i ny og ne. Og kvar gong eg spør om kvifor han røyker, så seier han det sama kvar gong, «at han ikkje røyker», «det er berre for det sosiale» og så videre.
Nå er det ca. 8-9 månadar sidan han begynte i det små å røyke pipe, uten å trekke ned, men nå trekker han lett ned, og tar røykepauser (opp til fleire) når han kjører bil, men han vil framleis ikkje innse at han begynner å bli avhengig, og han vill ennda ikkje sei at han røyker.
Har prøvd å vise til div. Forum tråder, kor folk som har røykt i 30-40 år seier korleis dei begynte (og mange av dei begynte slik som tvillinhen min), og der dei skriv om kor mykkje dei angrer på det, men det er som om han lukker øyra sine! Prøvde meg på eit døme som eg fant på ein tråd på kvinneforum (løye med det, at man alltid ender opp der?) der det var ein som skreiv at «det ikkje lenger var kjekt å gå på kino, fordi når filmen nerma seg ferdig, så tenkte han mein på røyken han skulle ha etterpå enn sjølve filmen!» Det gjekk fint det sa han, fordi han så og sei aldri var på kino, så då bytta eg ut ordet kino med «Møte», «Bibelgruppe», og så videre. Då blei han rolig i nokon sekunder før han sa at det ikkje kjem til å skje.
Så nå gir eg snart opp med det prøve og få han til å slutte. Det nytter jo ikkje eingong at kjerasten hans seier det same som eg seier ein gong. Og ja, han veit godt kva konsenkvensen av røyking er, så det nyttar ikkje å nemne det. Har dykk nokon råd som kan få han til å innsjå at han faktisk «røyker», og at han byrjar og bli avhengig?

Mann, 18 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Slik vi oppfatter det du skriver, er det tobakk broren din røyker – ikke cannabis. Vi svarer egentlig bare på spørsmål om rus, dvs. alkohol og illegale rusmidler.
Her er allikevel våre tanker om saken:
Det er et veldig interessant innlegg du skriver, og det er godt å se at du bryr deg om broren din. Når det er sagt, er det viktig å tenke at folk tar sine valg i livet og det er de selv som må leve med dem. Du har sagt hva du mener om det, og det vet han. Det kan godt hende broren din innser at han røyker. Men han vil ikke si det. Uansett vil han nok innse det hvis han prøver å slutte. Kanskje det oppleves som formanende og gir ham litt «vann på mølla» hvis du påpeker dette til stadighet.
Kanskje du heller skal prøve en annen strategi? Du kan invitere ham med på noen fysiske aktiviteter, en tur i marka, joggetur, fotball, eller hva dere liker. Da vil han nok ganske raskt merke at det går utover formen å røyke. Du trenger ikke si «nå må du slutte», men feks. si «jaså broder’n, hvordan er formen?» Dersom broren din vil slutte med røyk, kan han sjekke sidene til slutta.no.
Vi er enige med deg at kvinneforumet dukker opp nesten uansett hva man søker etter på Google. Det er nok et populært forum.