Blande forskjellige typer medisiner

Jeg har et spørsmål angående hvor stor dose av hver enkelt medisin som er farlig, spesielt om man tar de sammen.
Jeg en pakke med sobril 15 mg, en pakke med 22 imovane (5 mg), og en pakke med stilnoct 5 mg, 25 stk. Hva vil skje om jeg foreksempel blander 4 sobril, 10 imovane og 10 stk stilnoct?

Kvinne, 24 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Dette er ikke noen god blanding. Du vil bli svært påvirket og sannsynligvis veldig sløv og trøtt. I verste fall kan du få en paradoksalreaksjon der beroligende piller i store doser virker motsatt av det de skal – du kan bli utagerende og utvise farlig adferd. Det skal ganske store mengder av de pillene du nevner for å dø, men blanding øker risikoen. Kombinasjonen og mengden du nevner, vil sannsynligvis først og fremst være svært ubehagelig og potensielt gi deg skader enten som følge av respirasjonsdepresjon eller som følge av at du får black out i lang tid og skader deg selv.