Røyke under nedtrapping Nobligan 100mg

Hei.
Har røyket til og fra siste året. Hatt mye uro i kropp grunnet medikament. Er på nedtrapping ( opplegg rundt dette) , og det er jo selvfølgelig tøft både fysisk og psykisk grunnet abstinenser, men det klarer jeg å bære og er 100% motivert for å bli ferdig med bruk av denne medisinen.
Men jeg tar en sigarett når jeg har abstinenser, og spørsmålet mitt er, blir abstinensene verre av at jeg røyker ? PS: vet at røyking er usunt, og har ingen planer om å begynne å røyke fast, bare innimellom.
Så hva mener dere om dette?
Om det forverrer, så skal jeg selvfølgelig ikke gjøre det:)

Mann, 37 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Så vidt vi er kjent med, skal ikke sigarettrøyking ha noen nevneverdig innvirkning på Nobligan-abstinenser, hverken den ene eller andre veien. Hvis du føler at det hjelper å ta en sigarett nå og da når du opplever abstinensplager, så går nok det greit å fortsette med – såfremt du unngår å gjøre det til en vane, så klart. Tobakk er riktignok noe utenfor vårt fagområde, så du kan vurdere om du skal snakke med legen din for evt. å bekrefte eller avkrefte dette.