Mor nedsløvet og må bruke morgon preparater

Hei igjen
Etter at jeg sendte dere dette spørsmålet. Så har min mor falt og brukket lårhalsen i tablettrus. Nå er hun tilbake på samme medisiner etter sykehuset og også startet med OxyContin sammen med andre medisiner. Er det lov å medisinere over tid med alt dette. Hun er ikke seg selv.
Ingen pekefinger, bare svar på det du lurer på om rus. Tabletter min mor, er dette bra blanding i løpet av 3 timer:
Panodol 500mg
Sobril 10 mg
Targiniq 10/5mg
Quetiapine 50mg
Hun får også andre medisiner morgen og lunsj utover dette.. Hun virker sløv og tiltakløs, vanskelig for å bevege seg.

Kvinne, 72 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Nei det er ikke noe bra blanding, så det er ikke rart hun virker sløv og tiltaksløs. Er du bekymret for at hun bruker for mye medisin, eller bruker det feil, kan du ta kontakt igjen.
Mann, 53 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi antar at vi svarte deg på spørsmålet den 27. desember 2017 da det gjelder samme medisiner og gjelder kvinne 72 fra Akershus. Det vi skrev i vårt svar da var; «Nei det er ikke noe bra blanding, så det er ikke rart hun virker sløv og tiltaksløs. Er du bekymret for at hun bruker for mye medisin, eller bruker det feil, kan du ta kontakt med legen hennes med en bekymringsmelding«. Altså må du kontakte legen hennes angående dette. Har du kontaktet legen, og fortsatt ikke er fornøyd med legens vurdering og medisinering, bør du ta kontakt med Fylkeslegen i Oslo og Akershus.