Langvarig spenningshodepine etter amfetamin skudd?

Hei.. Har hatt spenningshodepine i 2/3 uker nå etter jeg tok mitt første å (siste) skudd med amfetamin. Veit ikke om jeg skal kalle det spenningshodepine, fordi smerten ligger mest i venstre bakhode/nakken. Den kommer å går, flere ganger hver dag. Er ikke veldig intense smerter, men er litt bekymret om det er grunnet skuddet jeg tok. Går på rivotril for å lindre angst, om det kanskje kan være grunnen? Har søkt litt på det, å det stod en plass at det kan være hjerneblødning? Har litt erfaring med forskjellige type stoff, uten at jeg har fått så langvarige abstinenser/smerter. Jeg er redd for å prate med legen om sånt, fordi jeg synes at det er ganske «tabu» belagt i mine øyne. Har mye skam for at jeg har klart å rotet meg inn i dette, men det letter på de tunge tankene. Ikke er jeg flink på å spørre om hjelp heller, av mange forskjellige grunner.
Men har endelig klart å gjort det..
Takk for svar.

Kvinne, 20 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å si hva som er årsaken til denne hodepinen, fordi det kan være mange ulike årsaker til dette. Vi kan imidlertid bekrefte at hodepine kan være en bivirkning av Rivotril. Amfetamin kan også gi hodepine spesielt i store doser eller hvis stoffet er urent, men det er da så vidt vi kjenner til, ikke vanlig at hodepinen varer så lenge som den har gjort i ditt tilfelle.
Vi forstår at du synes det er vanskelig å snakke  med legen din om dette, men vi vil likevel råde deg til å sjekke deg hos en lege dersom hodepinen ikke går over.