Sporing av heroininntak når man har tatt Subuxone

jeg har begynt på subuxzone. og går på det jevnlig. så tok jeg heroin på søndag før å teste sperren på heroin reseptorer subuxzone har. og ja ingen effekt. men på onsdag morgen har jeg urinprøve. da har det gått eksakt 2.5 døgn. så jeg skjønner at jeg er i fare ettersom det kan bruke 2 til døgn å gå ut. men vil den vise positiv for er det ikke slik at heroin reseptorer blir sperret. og dermed vil ikke prøven vise positiv av den grunn??????

Mann, 42 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Selv om du har nalokson i kroppen, vil heroinet uansett metaboliseres og påvises (selv om det ikke gir ønsket effekt). Spørsmålet her er hva slags test de bruker. De aller fleste testmetoder (ikke hurtigtester) vil skille mellom heroin og buprenorfin. Dersom heroinen slår ut, vil den altså slå ut i tillegg til Suboxonen. Et enkeltinntak av heroin kan vanligvis spores i ca tre dager, ofte kortere. Det betyr at den dosen du har tatt kanskje er ute, men det er i grenseland.