Nedtrapping av imovane

Hei
Jeg har gått på 5mg imovane fra sept 2017 frem til jul.
Så 7.5 mg fra Jan 2018 frem til idag.
Ønsker å trappe ned å slutte helt..
Tok en halv igår å det funket..hvor mange dager er lurt før jeg kutter helt..

Mann, 64 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Zopiklon, som er virkestoffet i Imovane, går ganske raskt ut av kroppen. Ved en såpass lav dose som du bruker vil du neppe oppleve veldig mye abstinenssymptomer, men problemet med søvn/innsovning kan vende tilbake. Du kan jo bruke en halv noen dager, så kan du jo slutte helt når du føler at du er klar for det. Du kan lese mer om Imovane på Felleskatalogen.no. Opplever du ubehag utover det som er beskrevet i Felleskatalogen bør du kontakte legen din.