dame

hei min datter er blitt avhengig av morfin etter operasjon. hun får stadig mer av legen, eller legevakt. er det noe jeg kan gjøre? hun innrømmer selvfølgelig ikke at hun er avhengig

Kvinne, 53 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Du skriver ikke noe om hvor gammel datteren din og om hun bor sammen med deg. Men uansett så er dette en vanskelig situasjon for dere begge. På vår hjemmeside finnes en guide som kan være ok for deg å ta en titt på når du snakker med henne om hvordan du opplever situasjonen og problemene knyttet til dette.
Du kan også gi en bekymringsmelding til fastlegen hennes. Hvis du velger å gjøre det, kan det være lurt å gi henne informasjon om det på forhånd , slik at tillitsforholdet mellom dere ikke blir skadelidende. Du er også velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 08588 eller chat i åpningstiden for å utdype situasjonen nærmere.