Amfetamin

Brukte ca 1 g metaanfetamin totalt på tirsdag og onsdag.vart stoppet i kontroll av politi på torsdag.siste dose før spyttettester var 24 etter.møtte ta blodprøve og.følte meg ikkje ruset.er det mulighet for høy promille over 0,5 ?

Mann, 30 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Vi regner med at du mener at siste dose var 24 timer FØR testen.
Dersom du har tatt 1g. metamfetamin tar det mellom 24-44 timer før man er under straffbarhetsgrensen (0,2). Vi vet ikke hvordan dette grammet metamfetamin var fordelt på dagene, siden det er dette du sier du tok totalt på tirsdag og onsdag. Var det fordelt på 50mg. pr. dag vil det nok være nærmere 24 timer etter inntak før du er under straffbarhetsgrensa. Du må gjerne skrive til oss med litt mer informasjon om du ønsker et mer presist svar.