Redd for tilbakefall

Hei. Min mann og far til mine barn har vært rusfri i 9 år. Nå er livet for krevende og han har begynt og få tilbakefall.. Ingenting jeg sier hjelper, lite søtte fra hans familie, min familie bør helst ikke vite noe, jobben er begynt og ane.. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. I følge han selv så er det ikke sååå gale…

Kvinne, 31 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Vi forstår at dette er en vanskelig situasjon for deg og at du er usikker på veien videre. Ut i fra den lille informasjonen vi har om situasjonen, er det vanskelig å kunne gi konkret veiledning på hva dere kan gjøre i denne situasjonen. Det vi kan anbefale om mannen din opplever hyppige tilbakefall, er at han bør få hjelp til dette. Om han motsetter seg å ta i mot hjelp/søke hjelp, kan du kontakte barnevernet for bistand. Vi anbefaler deg også å vurdere å kontakte familievernkontoret for å få hjelp og veiledning til å håndtere utfordringene dette gir til parforholdet og familien. Du er velkommen til å kontakte oss på chat eller telefon for å snakke mer om situasjonen.