Kokain i urin

Hei. Jeg har brukt cokain siden fredag og frem til søndag 21.55. Jeg har lest at det kan sitte i urinen i 1-3 dager. Men jeg har også skytet det med sprøyter i blodåra. Så jeg lurer på om det sitter lenger en når du sniffer det? Jeg skal ta urin prøve denne uken kan jeg ta får eksempel på torsdag? Eller burdet jeg vente til fredag?
Jeg har vært rusfri i 2 år .får jeg da siste måned har jeg sprekt og brukt rusmidler får det meste cokain.

Mann, 23 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Påvisningstidene for kokain er tilnærmet de samme uavhengig av inntaksmåte. Variasjoner styres heller av hvilken mengde som er inntatt, samt hvor raskt kroppen din forbrenner denne typen stoffer. Det er riktig at et engangsinntak normalt vil kunne spores i 1-3 døgn, men her forekommer det også individuelle variasjoner begge veier. Det er altså vanskelig for oss (eller noen andre) å si eksakt når du vil kunne teste negativt på en prøve, men generelt vil jo sjansen være mindre desto lengre du venter.