Åpningstider

hvorfor er ikke alarmtelefonen åpen 24/7, det er mange som trenger hjelp før 11 og etter 17:00 eller 19:00. jeg syntes dere heller burde ha det åpent hele tiden. det er jo deres valg men jeg syntes det hadde vært fint og ha det åpent hele tiden.

Mann, 13 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Takk for ditt innspill. Vi er ikke Alarmtelefonen, men RUStelefonen.
Alarmtelefonen er åpen når barneverntjenesten har stengt fra kl. 1500 – 0800. I helger og på helligdager er Alarmtelefonen døgnåpen.
RUStelefonen er ikke døgnåpen, men vi kan kontaktes hele døgnet via nettet (svar kommer innen få dager). Grunnen til at vi ikke har åpent hele døgnet er at det blir dyrt å ha folk på jobb kontinuerlig, og de fleste som kontakter oss, gjør det på dagtid.
Det er flere andre som har døgnåpent hvis man trenger hjelp. Gjelder det noe akutt kan man ringe disse: