alkohol

Hei
kan dere finne bivirkninger, konsikvenser, måten man ruser seg på, hvor utbredt stoffet er i Norge og stoffet sammenlignet med ungdom. ( dette gjelder alkohol)
Kan dere prøve å skrive på stikkordsform? Deretter fortelle rundt det.

Kvinne, 17 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Vi antar at dette er en skoleoppgave om alkohol. Når du gjelder måte å bruke det på, bivirkninger og skader ved alkoholbruk, finner du informasjon under våre faktaark om alkohol på vår hjemmeside. Det andre spørsmålet ditt forstår vi som at du ønsker å vite om bruk av alkohol blant ungdom. SIRUS.no (som nå er en del av Folkehelseinstituttet) har en god statistikkdatabase om bruk av alkohol for ulike alderstrinn blant ungdom. Du vil også finne informasjon på Nova om ungdom og bruk av alkohol. På vår hjemmeside finner du også veiledning til skoleoppgave under fanen skole.
Lykke til!