Pinex Forte

Var til kontroll hos overlegen igår etter reoprasjon av helprotese kne.har enda store smerter kveld/natt.går utover søvn.smertene kunne vedvare opptil 1år. Hun gav meg pinex forte som hun anbefalte meg å ta 2av om kvelden før leggetid. Kan jeg ta dette trygt fremover for å bedre søvn og smerter??dette hjalp meg godt i natt,dajeg tok disse igår for første gang. Takker for svar

Mann, 64 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Vi vet ikke om det er slik at du skal bruke Pinex Forte i hele perioden( 1 år). Men, bruker du det over lang tid vil du kunne oppleve å bli tilvendt virkestoffet (kodein i Pinex Forte) og kan trenge større dose for å få samme smertelindring. Du skriver at du fikk god smertelindring og søvn av tablettene, så da har de virket slik det var tiltenkt. Skulle du på noe tidspunkt ikke få ønsket effekt av tablettene eller ha spørsmål om din bruk av Pinex Forte vil vi anbefale deg å rådføre deg med legen som har skrevet ut resepten.
Du kan lese mer om Pinex Forte  i Felleskatalogen.