Krampemedisin

Hei!
Jeg ble lagt inn på akutt avrusning i kveld, og har fått medisin mot kramper som skal hjelpe mot abstinenser. Jeg lurer bare på hva denne medisinen er og hvordan den virker?
Beste hilsen (NN)

Mann, 27 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det finnes ulike typer medisiner som kan benyttes mot kramper, og ettersom vi ikke vet navnet på medisinen du har fått, blir det dessverre vanskelig for oss å si så mye om hva slags medisin det er og hvordan den virker. Hvis du skriver inn til oss på nytt og inkluderer navnet på medisinen, kan vi svare mer utfyllende. Alternativt kan du også lese om den aktuelle medisinen i Felleskatalogen. Du skal selvfølgelig også kunne spørre de ansatte på avrusningsinstitusjonen direkte.
Før øvrig er det ikke uvanlig å bruke ulike typer benzodiazepiner (f.eks. diazepam) under avrusning og/eller krampebehandling, dette kan du i så fall lese mer om på våre faktasider om benzodiazepiner.