hvordan framstiller man amfetamin og kokain?

vi har et skoleprosjekt der vi jobber med narkotiske stoffer. jeg har ikke funnet så mye informasjon så jeg lurte på om dere vet hvordan man framstiller amfetamin og kokain? isåfall, så hadde jeg vært veldig takknemlig hvis dere svarte så fort som mulig, skal innlevere i morgen.

Mann, 14 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Amfetamin fremstilles rent syntetisk. Det betyr at en rekke ulike kjemikalier gjennomgår en prosess der sluttproduktet er amfetamin. Hvor ren amfetaminen blir, avhenger f.eks. av hvilke kjemikalier som har vært brukt, hvilke instrumenter som er tilgjengelige i laboratoriet, samt hvor nøyaktig man har vært underveis i prosessen.
Kokain fremstilles fra kokaplanten. I bladene på kokaplanten finnes en liten andel rent kokain. For å lage rent kokainpulver, behandles kokabladene i en løsning bestående av ulike kjemikalier. Dette er en prosess som gjennomgår flere ledd, før man sitter igjen med kokain i ren pulverform.