Stesolid

Hei, går på 5 MG Stessolid 2 stk PR dag morgen og kveld, har gått på disse i ca35 år hver dag,lider av ptsl posttraumatisk stress lidelse etter et helvete helt fra jeg var barn,har prøvd og trappe ned mange mange ganger men da kommer helvete tilbake i form av mareritt angst kramper osv. Er blitt 55 år så jeg lurer, må jeg rett og slett gå på disse resten av livet?

Mann, 55 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å vite hva som er best for deg. Etter så lang tids bruk er det ikke rart at du opplever ubehag når du forsøker å trappe ned. Det kan være vanskelig å vite hva som er abstinensubehag og hva som er symptomer på PTS. Abstinensubehaget vil jo bli borte på sikt, mens PTS kan vedvare. Særlig hvis du ikke får noen annen form for behnadling enn Stesolid.
Vi tenker at du bør snakke med legen din om dette, hen kjenner deg og din historie bedre enn oss og kan forhåpentligvis gi deg noen gode råd.