????

Jeg har brukt kokain siden 2010 store mengder og smÄ mengder har sluttet noen ganger 3 til 4 mÄneder max og begynt igjen inkl alkohol har jeg ogsÄ drukket store mengder mens jeg har tatt kokain. Men nÄ siden okt-2017 sluttet jeg pÄ dagen med alt og har ikke tatt verken alkohol eller kokain mer. Men jeg er litt rar og er ikke som fÞr .. heletiden vil bare sove tÄler ikke mye brÄk konsetrasjon er litt dÄrlig Þyenene svir noen gang og synnet mitt er ikke sÄ sterk som fÞr jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det men jeg lurer bare pÄ en ting nÄ tar dissa tinga slutt en dag eller blir jeg sÄnn for resten av livet ?
Mann, 36 Ă„r fra Oslo

RUStelefonen svarer:
Det er ikke uvanlig Ä kjenne ettervirkninger nÄr man slutter med et omfattende bruk  av rusmidler. Det er normalt at ting tar litt tid fÞr det gÄr seg til.
Å klare Ă„ slutte brĂ„tt som du har gjort er i seg selv veldig bra, men det har jo sine omkostninger. Konsentrasjonen og det du eller sliter med ellers vil nok bedre seg etter hvert og ikke bli en permanent plage. Men det er vanskelig Ă„ gi deg et eksakt svar pĂ„ nĂ„r det vil bli bedre, da dette er ganske individuelt. Synes du at dette blir for plagsomt sĂ„ anbefaler vi deg Ă„ ta kontakt med lege for undersĂžkelse (ev kan legen henvise deg videre til egnet hjelp). Fremstill dette da som et helseproblem (ikke et rusproblem, dersom legen mener du har et rusproblem vil de feks. ta fĂžrkortet ditt).
Ta kontakt med optiker og sjekk synet ditt, snakk ev. med en Ăžyelege om at det svir.
Var du fornĂžyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spÞrsmÄl
Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spÞrsmÄl ved Ä lage et kodeord du senere kan sÞke med. Du fÄr svar sÄ fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngĂ„ Ă„ oppgi personopplysninger i ditt kodeord.
Send inn spÞrsmÄl
fant du ikke det du lette etter?
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngÄ Ä oppgi personopplysninger i ditt kodeord.