Mdma , 2 dager . Dårlige dager etter Mdma .

Hei
Fredagskveld 19 feb tok ej en drop ( bombe) med Mdma , merket det er 30 min og angra og likte ikkje det . Etter en time syns ej det var Ok fordi ej snakka masse . Men men . Dag 2 tok ej 3 drops ( bombe ) på en kveld . Ej trodde det kom til å gå bra . Men ej bruka aldri rus . Så dagene etterpå , heilt til i dag lørdag 27 feb føle ej mej dårlig . Deprimert , trist , øyene mine føles ikkje vanlig ut . Veldig mykje mørkere og lika ikkje raske bevegelser og veldig tåkete . Når ej bevega hodet raskt så blir ej svimmel . Det begynte å bli bedre for 3 daga siden men så fikk ej mensen og no er alt tilbake . Føle mej elendig . Kommer aldri til å ta det igjen . Har lest mye om Mdma hangover og føle mej akkurat som dei beskrive . Men det har gått så mange daga no at ej tror ej ikkje kommer til å føle mej bra igjen . Ej veit ej Tok Alt for masse Til å vær første gang . Min kjærest som har tatt det før og Ok like masse føle sej heilt bra . Kan noken hjelpe me? Ej vil føle mej bra igjen . Ej savna å vær mej sjøl og føle ej ikkje er med sjøl

Kvinne, 23 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Som du selv skriver, symptomene dine er typiske for nedtur på MDMA. Akkurat hvor lenge en slik nedtur kan sitte i varierer veldig fra person til person, men vi har ikke hørt om noen som aldri har blitt bra igjen.
Vi er enige med deg i at det har sittet lenge i hos deg, men vi tenker at det kanskje kan være fordi du er engstelig for at det aldri skal gå over. Ofte kan slike tanker forsterke nedturen og gi angstliknende symptomer. Og angstsymptomer i seg selv kan være svært ubehagelige.
Vi vet ikke om menstruasjon påvirker dette, men det er ikke utenkelig da hormoner er svært viktige for hvordan vi føler oss. Vi tenker at det beste du kan gjøre er å forsøke og ikke stresse for mye rundt dette. Tenk at dette er noe som går over og at jo mer avslappet du er, jo kortere tid vil det antakeligvis ta.
Hvis du føler at tiden går og det mot formodning ikke blir bedre kan det være lurt å ta det opp med helsepersonell. Om ikke annet enn for å utelukke at noe er galt.