Injisering

Hei 🙂 jeg tror blodĂ„ren min er slitt ut, fordi jeg fĂ„r ikke lengre blodsvar i en Ă„re jeg har brukt daglig en lang tid nĂ„. Vil den gi blodsvar igjen? Kan injisere i den selvom jeg ikke fĂ„r blodsvar, uten Ă„ fĂ„ «bomskudd», og fĂ„r rusfĂžlelse. Bruker heroin og amfetamin, kan hende jeg har brukt for mye askobynsyre en gang jeg injiserte heroin.
Annen ting er at jeg noen ganger fÄr et rÞdt, hovnet opp og brennende merke der jeg injiserer (ikke bomskudd)
Kvinne, 18 Ă„r fra Hordaland

RUStelefonen svarer:
Det vil bli bedre, men det tar lang tid. Det eneste du kan gjĂžre er Ă„ vente. Det er askorbinsyren som er Ă„rsaken til dette, ja.
Du bĂžr oppsĂžke helsehjelp for skadereduksjon. Ta kontakt med sprĂžyterommet (https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/omsorg-trygd-og-sosiale-tjenester/omsorgstjenester/rustiltak/sproyterom) og be dem om hjelp og veiledning.
Ta kontakt med oss dersom du vil ha hjelp til Ă„ endre dine rusvaner.
Var du fornĂžyd med svaret? Gi oss tilbakemelding her!
Send inn spÞrsmÄl
Personlig kodeord Finn tilbake til ditt spÞrsmÄl ved Ä lage et kodeord du senere kan sÞke med. Du fÄr svar sÄ fort som mulig, innen en uke.
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngĂ„ Ă„ oppgi personopplysninger i ditt kodeord.
Send inn spÞrsmÄl
fant du ikke det du lette etter?
NB! RUSinfo er en anonym tjeneste. UnngÄ Ä oppgi personopplysninger i ditt kodeord.