Hasjbruk (negative prøver etter 80 døgn?)

Hei!
Som du allerede forstår, så gjelder dette om hasjbruk. Jeg har røyka hasj i noen par mnd uten å stoppe, og jeg skal bli testet 17.april, rundt 80 dager
Hittil så har jeg latt være i å røyke på ca. 1 uke
Så jeg lurer på om, hvis jeg trener hver eneste dag og drikker veldig mye vann og unngår alle type rusmidler (bl.a alkohol) , er det en liten sannsynlighet for at jeg vil bli testet positiv?
Jeg har førstegangstjenesten i forsvaret og vil gjøre noe med livet mitt. Derfor er jeg veldig bekymra for å bli testet positiv og bli sendt hjem igjen
Så spørsmålet er, er det stor sannsynlighet for at jeg kan bli tatt med det?
Mvh,
En som prøver å gjøre noe godt ut av livet

Mann, 19 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Ikke vær bekymret for dette. Det er mer eller mindre 100 % sikkert at du vil ha negative prøver om 80 dager. Det er fint å trene, drikke vann og unngå alkohol, men det vil ikke ha nevneverdig innvirkning på hvor raskt du får negative prøver. Når det er gått 4-6 uker kan du ev. kjøpe en test selv på nettet og sjekke hvordan det ligger an (se på testhelsen.no).
Angående alkohol. Det er ikke noe problem angående tester på cannabis om du drikker alkohol. Det er derimot viktig å tenke forebyggende rundt alkohol. Drikker du mye, kan det i seg selv bli en utfordring. Og – det er viktig – dersom du drikker og er på et sted der noen røyker cannabis kan du mye lettere bli fristet til å ta et trekk. Derfor bør du ev. bare drikke alkohol dersom du er 100 % sikker på at det ikke er noe cannabis der du er.
Det er veldig flott at du har tatt et valg om hvilken retning du vil ha i livet. Lykke til med ditt prosjekt, dette går bra!